Çalgılar ve Kediler

Pınar Özkan’ın, Yitik Ülke- Edebiyat ve Kültür Sanat Dergisi için yaptığı söyleşi:   İzmir-Buca’da bir çalgı yapım atölyesi… Müzik meraklısı bir adamın Aşiyan’ı diyebilirim bu küçük ve sıcak atölyeye. Kediler ve çalgılar yan yana… Kendisine arkadaşları kopuz sevdasından dolayı “Kopuzi” adını takmış. O da atölyenin adını “Kopuzi Engin Çalgı Yapım Atölyesi” koymuş. Şimdi, bu kapıdan

Çalgılar ve Kediler Read More »

Kopuz, Lunapark, Disiplin, Sessizlik… Atölyeden Akademiye Engin Topuzkanamış

Aşağıda okuyacağınız röportaj, değerli arkadaşım, Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi alanında Bilgi Üniversitesinde yardımcı doçent olan Gökçe Çataloluk tarafından ve sayesinde gerçekleşti. Daha önce Hukuk Kuramı dergisinde yayınlandı: Gökçe Çataloluk, Kopuz, Lunapark, Disiplin, Sessizlik… Atölyeden Akademiye Engin Topuzkanamış, Hukuk Kuramı, C. 1, S. 6, Kasım-Aralık 2014, ss. 44-56.   ATÖLYEDEN AKADEMİYE   ENGİN TOPUZKANAMIŞ   G- Engin

Kopuz, Lunapark, Disiplin, Sessizlik… Atölyeden Akademiye Engin Topuzkanamış Read More »

Kavela (yuvarlak çıta) yapımı (Dowel making)

Yarın (6 Şubat) okul açılıyor. Bu hafta içime dert olmuş bir kaç iş bitti. Biri önceki yazıda anlattığım eski tanbura. Öbürü de Ekim-2015’te not ettiğim bir Oğur sazı. Fazla uzamış işlerdi; bitince rahatladım. Bugün Yasin geldi atölyeye. Karadeniz kemençesi çalıyor. Kendine daha önce bir yay yapmış ama daha iyi bir tane yapmak istiyordu. Elinde 10X10 mmlik

Kavela (yuvarlak çıta) yapımı (Dowel making) Read More »

1968 Tanbura- Restorasyon (Restoring an old bağlama from 1968)

(English below) Akhisar’dan çok sevdiğim bir ağabeyim var, Suat Efe​. Üç yıl kadar önce bana bu sazı getirmişti. Buna bir bakıver dedi. Ben de, “abi çok vaktim olmuyor elimden geleni yaparım demiştim”. Üç yıl olmuş!! Bir süre ne yapacağıma karar veremedim önce. Bu tip sazlarda mümkün olan en az müdahaleyi yapmak gerekli. Sap fena halde

1968 Tanbura- Restorasyon (Restoring an old bağlama from 1968) Read More »

Tekne-sap tek parça kopuz!

Ali için üç sene kadar önce küçük bir cura yapmıştım. Üç telli. Tekne için iki parça maunu yapıştırdım sonra da oydum. Erkan abiye gösterdiğimde bunu sap ile bütün yapsana demişti. Kendinin de bir Oğur sazı var öyle. Bu tip yapımın en bilindik versiyonu bas gitarlarda oluyor. Through neck yahut neck through diyorlar. Türkçesi için bir

Tekne-sap tek parça kopuz! Read More »

Daire zımpara tozundan nasıl kurtuldum!

Daire zımparamı kendim yapmıştım. Şu linkten nasıl yapıldığı ile ilgili resimleri görebilirsiniz. Uzunca bire süre, zımparanın yaydığı tozu önemsemedim. Atölyede en çok toz çıkaran makinelerden bir haliyle. Makinenin etrafı olduğu gibi ince toz. Tezgah testereye elektrikli süpürgeyi bağladıktan sonra, zımparaya da bir el atayım dedim. Önce tablasını söktüm. Tezgah testere için kullandığım elektrikli süpürgenin süpürme ucunu kesip iç

Daire zımpara tozundan nasıl kurtuldum! Read More »

“Ses ve Sır”

Okulda müzik dersi kayda değer başarımın olduğu tek dersti. Hukuk fakültesinde okuduğumu hatırda tutunuz lütfen! Gerçi hukuk fakültesinde iken en ilgisiz olduğum şey hukuktu. Beş yıl boyunca (evet beş) bolca kitap okuyup saz çaldım, atölye gezdim. Neyse işte ilk yıl Serpil hocanın verdiği müzik dersinde bir iki arkadaş edindim ve onlarla çalmaya başladım. İlk yaptığımız

“Ses ve Sır” Read More »

Tezgah testereye elektrikli süpürge!

Makita tezgah testereyi aşağı yukarı beş yıldır kullanıyorum. Belki bir gün ayrıntılı bir değerlendirme yazarım belki. Bıçağı aşağı yukarı indirip kaldıran bir kol var. Bu kol plastik bir dişliye bağlı. O da bir tişe. Tiş, bıçağın döküm yuvasını hareket ettiriyor. İşte o döküm yuva iki sene kadar önce yalama oldu. Belki ben biraz zorladım ama

Tezgah testereye elektrikli süpürge! Read More »

Gilad Weiss ile nasıl tanıştık?

2012 sonbaharı olsa gerek, feysbuktan bir mesaj geldi. Yanlış hatırlamıyorsam Oğur sazının akort düzeni ile ilgili yazmıştı Gilad. Açıkçası İsral’den bir gitaristin perdesiz gitar, kopuz ve Türk müziği hakkında sorular sorması beni şaşırtmıştı. Ortak noktamız Erkan Oğur’du ama Gilad, türkü repertuarına epey aşina idi ve mahalli sanatçıların çoğunu biliyordu. Türkçede öğrendiği ilk kelime “indir” idi

Gilad Weiss ile nasıl tanıştık? Read More »

Scroll to Top